Nieuws

Vier belangrijke vragen die elke stakeholder moet stellen

Wil je als stakeholder erachter komen of de financiën van een onderneming in control zijn? Dan moet je de volgende vier vragen stellen.

Consult aanvragen
Vier belangrijke vragen die elke stakeholder moet stellen
  • Geschreven door

    Chris

    Spaaij

  • Gepubliceerd op

    2/8/2022

Een stakeholder is iemand die invloed ondervindt (positief of negatief) of zelf invloed kan uitoefenen op een organisatie. Voor een stakeholder zijn daarom alle ondernemingsactiviteiten van belang. Al deze activiteiten hebben tenslotte invloed op de stakeholder. Dat de financiën van een onderneming in control zijn, is daarom van onmisbaar belang. Het beheersen van alle bedrijfsmatige processen op strategisch, tactisch en operationeel niveau is nodig om de risico’s te controleren en zo de doelstellingen van de onderneming te behalen. In de praktijk zien wij echter dat dit zeker niet bij elke onderneming het geval is. Wil je erachter komen of de financiën van een onderneming in control zijn? Dan moet je de volgende vier vragen stellen.

Heb ik inzicht in de financiële prestaties van mijn onderneming?

Als allereerste moet de administratie in orde zijn. Een gezonde administratie zorgt voor een goed verloop van verschillende operationele processen én levert tegelijk voordelen op zowel tactisch als strategisch gebied. Veel stakeholders zien echter vaak pas in de jaarrekening wat nou écht de cijfers zijn en dan is het te laat. 

Met behulp van deze vier tips kun je de administratie van een organisatie op orde krijgen. Bij moni bouwen wij zelf dashboards in Visionplanner voor maximaal inzicht en controle. Daarnaast werken we ook met dashboards in Power BI. Zo is de administratie van jouw onderneming altijd op orde en inzichtelijk, het hele jaar door. 

Heb ik inzicht in up-to-date management informatie?

Kwalitatieve management informatie vloeit voort uit een inzichtelijke administratie met correcte en actuele resultaten. Zonder deze informatie kun je een onderneming niet goed sturen. Op basis van slechte managementinformatie wordt het namelijk erg lastig om belangrijke strategische beslissingen te maken. Bij moni zorgen wij voor al onze klanten dat de administratie inzichtelijk is en correcte, actuele resultaten geeft. Zo worden er hierdoor geen strategische misstappen genomen. 

Is de ondernemer wel bezig met ondernemen?

Als een ondernemer meer bezig is met de administratie dan het ondernemen zelf, kun je erop rekenen dat dit de groei belemmert. Het is immers de ondernemer die zich bezig moet houden met het creëren van nieuwe business voor zijn bedrijf. De groei van het bedrijf stagneert als dit niet gebeurt. Een ondernemer wiens onderneming de financiën in control heeft, zal nooit te veel tijd kwijt zijn aan de administratie. Bij moni zorgen wij ervoor dat ondernemers zich met het ondernemen zelf kunnen bezighouden, in plaats van het besteden van uren aan de administratieve rompslomp. Dat is gunstig voor de stakeholders en stukken leuker voor de ondernemer zelf.

Word ik tijdig op de hoogte gesteld bij financiële gebreken?

Door een slechte en onoverzichtelijke administratie kan de continuïteit van een bedrijf in gevaar komen. Niemand wil voor een verrassing komen te staan, die het hele bedrijf in negatieve zin kan raken. Bij moni helpen we onze klanten door een administratie met structuur te creëren en te zorgen voor resultaat besprekingen op vaste momenten. Zo weet je precies hoe de onderneming ervoor staat en hoef je je geen zorgen te maken over de continuïteit. Dat geeft inzicht, overzicht en vooral rust.

Voor onze klanten is het antwoord altijd ‘ja’

Bij klanten van moni is het antwoord op deze vier vragen altijd ja. Met onze expertise zorgen wij ervoor dat al onze klanten hun administratie op orde is. Vanuit deze inzichtelijke administratie volgt kwalitatieve management informatie voor belangrijke strategische beslissingen. Alle ondernemers waar wij mee samenwerken, kunnen hierdoor ook nog eens hun tijd zo veel mogelijk besteden aan realiseren van groei en hun bedrijf kan altijd rekenen op continuïteit. Zo ontzorgen wij onze klanten en maken wij het hen makkelijker om hun doelstellingen te behalen. 


Wil jij ook de hulp van moni bij deze financiële zaken? Wij zorgen er altijd voor dat onze klanten op volle kracht kunnen ondernemen.

Laten we praten!