Ondersteuning voor Exact Online CRM

MONI staat voor meer dan boekhouden alleen. Naast maximale ontzorging van administratieve lasten en nieuwe inzichten in je onderneming biedt ze je tevens een volwaardig CRM-pakket met alle ondersteuning die je nodig hebt. Op al deze vlakken faciliteren we je zowel telefonisch als op locatie met begeleiding. Wanneer je een specifiek salesteam hebt kan er zelfs een trainingsdag bij jou op locatie worden verzorgd.

Het CRM-pakket biedt meerdere voordelen. Ten eerste is het kostenplaatje altijd beduidend lager dan pakketten van gelijkwaardig niveau. Aangezien het onderdeel uitmaakt van je boekhoudpakket is het maken van extra kosten niet nodig. Ten tweede biedt het ook voordelen op het gebied van productiviteit; doordat je boekhoudpakket en je CRM-pakket in dezelfde omgeving zijn is er geen extra inlogscherm en code benodigd. Tevens is een suspect in een handomdraai omgezet in een klant. Zodoende hoef je de klant niet twee keer aan te maken.

Sales
Nieuwe (of potentiële) klanten zijn gemakkelijk toe te voegen. Door een koppeling met het register van de Kamer van Koophandel worden alle gegevens automatisch up-to-date aangevuld. Van suspect tot klant, in het CRM-pakket kunnen alle fases worden toegewezen en doorlopen.

In de suspectfase kunnen er door middel van een koppeling met Mailchimp nieuwsbrieven worden verstuurd. Je kunt verschillende marketinglijsten maken door te selecteren op bijvoorbeeld branche, voormalige klanten of leeftijd. In Mailchimp kun je exact inzien wie jouw nieuwsbrief hebben gelezen, hoevaak zij deze geopend hebben en op welke links zij hebben geklikt. Door middel van een dergelijke analyse kun je nagaan wie er geïnteresseerd is en kun je tevens verschillende campagnes met elkaar vergelijken om de beste strategie te bepalen. Maar je wordt niet alleen achteraf geholpen om je marketingapparaat zo effectief mogelijk in te zetten. Je CRM-systeem kan namelijk gekoppeld worden aan Twitter zodat je kunt zien welke zakelijke tweets door suspects, prospects of klanten worden verzonden. Zo weet je in een oogopslag wat je doelgroep bezighoudt.

Als nieuwsbrieven of telefonische contactmomenten hun vruchten afwerpen dan kun je verkoopkansen aanmaken en toeschrijven aan de betreffende verkoper(s). Daarbij kunnen verschillende zaken worden gespecificeerd waaronder; de interessefase, een inschatting van de kans van slagen en het geschatte offertebedrag . Daarnaast kun je precies aangeven wie, wanneer, wat, met wie heeft besproken.

Eerste hulp bij offertes
Vervolgens kun je een offerte uitbrengen en uiteindelijk zelfs facturen vanuit het systeem versturen. Bij interesse kan er een offerte worden uitgebracht en gemakkelijk achteraf worden aangepast. Het is mogelijk om gebruik te maken van de standaardoffertes, waarbij je eventueel het logo van je onderneming kan importeren. Daarnaast is het mogelijk om een specifiek Wordsjabloon in je eigen huisstijl te maken en te importeren. Bij MONI kunnen we dit allemaal faciliteren, door middel van het bespreken van kleurcodes, logo en lettertype kunnen offertes en facturen helemaal naar de stijl van je onderneming ontwikkeld worden.

Aftersales
Niet alleen potentiële maar ook bestaande klanten kun je op hun wenken bedienen door uitstaande acties en gespreksnotities te noteren en te onderhouden. Aan het einde van het jaar een presentje sturen naar je klantenbestand is ook geen enkel probleem; adresgegevens en contactpersonen worden in een handomdraai naar een Excel-document geëxporteerd. Daarnaast geldt ook hier dat je voor zowel jezelf als voor andere medewerkers taken kunt aanmaken, of het nou gaat om het afhandelen van een klacht, een vraag over een product of een compliment.

Marketinglijsten maken voor bestaande klanten is eveneens een mogelijkheid. Je kunt bijvoorbeeld filteren op klanten die een specifiek product hebben gekocht om een vergelijkbaar product of een bijbehorende accessoire aan de man te brengen.

Daarnaast weet je door middel van de koppeling met Twitter precies wat je bestaande klanten bezig houdt zodat je hier op in kunt spelen tijdens de volgende contactmomenten.